Elseline & Evelien in Suriname!

Eerste wiekjaah

Wilhelmus van Nassaue

Ben ik van negerbloed

Wij zij niet te vertrouwen

Wij doen ook nooit iets goed

Voor ons bedoeld??? In ieder geval hebben de jongenstegenover ons in het internetcafeveel plezier...

Wij hebben weer een hoop nieuwe belevenissen! De afgelopen dagen hebben we de omgeving per fiets verkend. Ondertussen hebben we enorm veel toeters gehoord, is het niet vanwege het feit dat we verkeerd oversteken, dan wel als teken dat we ingehaald worden of omdat we bakra (blanke) zijn. In de stad wanen we ons echt in een western film; rood zand, vervallen huizen, straathonden en een mengeling van culturen. In de huizen worden zoveel mogelijk gezinnen geherbergd. Ongelofelijk.

Zondag zijn we om 07.00 opgehaald met de jeep om vervolgens het binnenland in te gaan. Een brede weg van rood zand bracht ons bij het Reformatie kerkje en de Arowak indianen. Na de dienst is er voor de volwassenen de mogelijkheid vragen te stellen over de preek en voor de kinderen is er zondagschool. ‘s Middags was er een vergelijkbare dienst in Paramaribo.

Inmiddels hebben we twee keer bijles gegeven. Er wordt een behoorlijk beroep gedaan op onze improvisatie en creativiteit...! Elk kind heeft zijn eigen leerniveau, meegekregen huiswerk, sterke en zwakke punten en bagage van thuis. De ene dag komen ze wel, maar als er niet genoeg eten is, er is iemand ziek of het is bijna weekend, dan komen ze niet. Elk kind heeft apart de aandacht nodig en ze schromen dan ook niet dit te vragen van de twee nieuwe juffrouw ‘s ;-).

Wìl jah leukah fotootjuhs zien dann staan die vanaf nu online. Dézeah géveh een eersteh iempressie (op z'n Soerinaams:-D).

Jolanda Koutstaal

Lief zusje en Elselien,
Leuk om weer wat van jullie te horen!
Wel bijzonder hoor voor jullie om een poosje in een heel andere cultuur te leven.
Geniet er maar van! :-)
Wij hebben hier nog het kinderfeestje van Fleur gevierd; een speurtocht door onze wijk gedaan en een leuk hartje van stof gemaakt. En de huppeldans (een soort stoelendans maar dan zonder stoelen). Vinden ze erg leuk.
Ik wens jullie nog veel succes met al jullie aktiviteiten en Gods zegen!
Groetjes van je grote (oude!!!) zus, Jolanda.

Jan-Kees en Lisette

Goed om weer van jullie te horen en ook goed om te horen dat jullie al bezig zijn met bijles. De foto's zien er echt geweldig uit. Dankbare kinderen met stralende gezichten. Jullie verrichten mooi werk. Ga zo door, dan komt het vast helemaal goed. We zijn uiteraard trots op jullie!

Groeten,

Lisette en Jan-Kees.

Gertine

Hee, wat een schetige kindjes. Geniet er maar van!

Els II

Coolio! En ziet er relax uit in jullie t-shirtjes, heel anders dan het herfstweer hier:) pret!

Foekje Koerselman

leuk te zien dat het goed gaat met jullie!!
Waar je ook bent op de wereld, er is overal iets te doen in het Koninkrijk van God, nietwaar?
Zijn zegen gewenst!
FCK-S

Lydia

Hey Els!!
Echt super om de verhalen te lezen en foto's te zien. Gek idee dat je nu zo'n eind weg bent, voor nog wel een tijdje!
Ik wou je nog bellen de dinsdag van je vertrek, maar je was al weg..iig je mob. stond uit!
Els, geniet ervan!!samen met Evelien!
En ik lees de verhalen wel weer!!
Gods blessings,
Lydia

Nico en Anneke van Selm,

Hallo Elseline en Eveline,
Leuk hoor dat we jullie via de weblog kunnen volgen met jullie belevenissen en de foto's!
We wensen jullie een gezegende tijd in Suriname, en geniet ervan!
hartelijke groetjes van Nico en Anneke van Selm.

Ilse

Hey Ladies!
Wat leuk om alles te lezen, wat een mooie site hebben jullie!
De reis was niet helemaal gegaan zoals verwacht :( !
Maar jullie zitten er nu alweer bijna 2 weken he?
Het ziet er allemaal erg mooi uit, de natuur, de omgeving, en de lokalen, het lesgeven! erg leuk! heel veel succes en geniet ervan,
Liefs Ilse

Casper

Dag dames,

Goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Geniet er van in ieder geval! Ik ben een klein beetje jaloers op het mooie weer daar (mag dat?), want hier regent het (tennissen zit er niet in Elseline...). Al mogen we ook niet klagen hoor, want de herfst valt qua slecht weer best wel mee. Veel succes met alles en ik hoop dat jullie werk gezegend mag worden!