Elseline & Evelien in Suriname!

Up2date

Hoe gaat het bij jullie in Nederland? We hebben begrepen dat de sneeuw inmiddels weer wat weggesmolten is. We willen in elk geval graag terug zijn als er geschaatst wordt :D.

Bijles

Deze week waren er weer wat meer kinderen op de bijles! Daar waren we erg blij om. Helaas was Elseline afgelopen week ziek, maar ze is gelukkig sinds gisteren weer aan de gang. Daarom kwamen de werkzaamheden deze week alleen op Evelien neer. Gelukkig is alles prima verlopen.

Sinds enkele weken is het rooster van de bijles veranderd. Dit betekent dat op de maandag en woensdag klas 4,5 en 6 en op dinsdag klas 1,2 en 3 komen. De officiële tijden zijn van 14.00-17.00. We merken dat de kinderen meer gewend raken aan dit nieuwe rooster. Het werkt positief voor de structuur en discipline en zeker als wij weg zijn kan Loes dit gemakkelijker volhouden.

Pepernoten

Kinderdag! Op 5 december hebben de meeste kinderen maar een paar uur les (8.00-10.00) en is er voor de kinderen iets lekkers zoals snoepjes en een maaltijd. Deze middag gaan we op de bijles kruidnootjes maken. Er komen 12 kinderen! Juf Loes kan er niet bij zijn omdat kleine Dillen ziek is. Het wordt dus een drukke boel voor juf Evelien ;). 'Vandaag gaan we pepernoten bakken!'. Vragende gezichten kijken naar de juf. 'hmm... wie weet wat pepernoten zijn?' Charel: 'Dat zijn toch van die witte snoepjes?' Ai, nee we gaan geen pepermuntjes maken...

Als het deeg wordt uitgedeeld beginnen de kinderen te giebelen en te lachen. 'Ieh, jakkes, wat is dat? Het lijkt wel poep. Haha!'. Ze krijgen allemaal een stuk en na een poosje is iedereen druk met het maken van zijn peper(kruid)nootjes. De kinderen zijn enthousiast. Halverwege het bakken is ineens de gasfles op :(. Een aantal kinderen moet het thuis verder afbakken.

Tropisch regenbuitje

Zondagmorgen vertrekken we weer vroeg richting Powakka waar de natuur zich nog hult in een stevige laag mist. Onderweg zien we al veel mensen in de weer. De dag gaat beginnen! Als de eerste mensen zijn opgehaald uit Groot-Powakka horen we dat de dominee nog een tweede keer moet rijden. Wanneer de dienst begint blijken er vooral veel kinderen te zijn. Zou er een link zijn met kinderdag? De kinderen krijgen voordat ze naar huis gaan nl. een zakje met wat snoepjes...

De dominee preekt over jesaja 9:1-5 (vs.5a). God heeft Zijn Zoon gegeven voor ons zondaren. Sommige mensen vragen zich af of God liefde is terwijl de mens door eigen schuld in de zonde is. Maar hoe groot is Gods liefde dat Hij desondanks Zijn Zoon stuurt opdat de Heere Jezus verzoening voor onze zonden zou doen! God ís liefde (1 Joh.4:8).

Halverwege de preek moet dominee Mynders even pauzeren vanwege de enorme regenbui die naar beneden komt vallen, wat een herrie. Maar een heerlijk tropisch regenbuitje doet hier alleen maar goed...

Ziekenhuis

Gisteren hebben we een bezoekje gebracht aan Dille, het zoontje van Loes., in het ziekenhuis. Hij heeft voedselvergiftiging opgelopen. Gelukkig is hij aan het herstellen en mag hij binnenkort weer naar huis.

A Dios!

Timon

Wat een heerlijk relaxte kerkdienst. 8-)

Vonden de kinderen de pepernoten trouwens wel een beetje lekker?

Gertine

Haha, Surinaamse kinderen en pepernoten :) Hebben jullie nog Sinterklaas gevierd?
Veel plezier nog!

Daniëlle van Vliet

Wat een prachtig verhaal :).

Eef, super bedankt voor je kaartje! Echt een verrassing!

Oom Martin & Tante Adi

Mogelijk niet goed gezocht maar wij kunnen geen postadres voor een kerstkaartje vinden, dus dan maar via de mail.
Elseline en Eveline, gezegende kerstdagen toegewenst en alle goeds voor 2009 en kom gezond weer terug

Elsbeth

Ha meides,
wat slim dat je zo toch sinterklaas niet hoeft over te slaan! Heb je stroopwafels ook al geprobeerd?

Ben benieuwd naar jullie uitgebreide verhalen als jullie terugkomen. Leuk alvast wat te lezen! Zal kerst erg anders zijn in Suriname of lijkt het wel op hier? Of gaan jullie dat pas over een poosje zien?
Doeg!

Snowboarder

Elsooooooolllll ,

hoe is het daar? vermaak je je nog eenbeetje. ik ben hard aan het kijken om naar afrika te vliegen. heb je al weer een beetje zin in nederland? of blijf je liever daar? ff verlengen voor 4 maanden;-) okeej ik spreek je

tjauuuu