Elseline & Evelien in Suriname!

A bun? A regel!

Afgelopen week is weer het e.e.a. aan leuke en mooie dingen gepasseerd.

Afsluiting Bijbelstudie

Zo was woensdagavond de afsluiting van de Bijbelstudies over Openbaring. Terwijl mevrouw Mijnders een sfeervolle tafel dekt, is meneer Mijnders onderweg om ons te verrassen met heerlijke pizza's. Na een gezellige avond met de deelnemers van de Bijbelstudie, zingen we nog een hymne en als afsluiter halen we een ice cream bij de Mac Drive!

Familiebezoek& Christmas

Donderdagmiddag brengen we in de plenzende regen een bezoek aan een aantal families van kinderen van de bijles. Dit stond al een tijd op ons programma. Het is belangrijk dat de moeders op de hoogte zijn en vooral begríjpen hoe het rooster in elkaar zit. Zij hebben de taak hun kinderen elke middag te stimuleren om naar de bijles te gaan.

Tussen grote plassen water, katten, wasgoed, kleine kinderen met baby's op hun heup, houten planken en een tafel vol dobbelende mensen, vinden we moeders die veelal geen benul hebben van wat hun kinderen overdag doen. De reden zit ‘m veelal in het feit dat moeders overdag werken of omdat ze slapen wegens nachtwerk in een casino. Op die momenten hebben ze geen controle over hun kinderen en kunnen ze hen dus niet stimuleren om naar de bijles te gaan.

Drijfnat en vol indrukken haasten we ons naar huis. Binnen een half uur worden we opgehaald voor de Christmasviering op de International Academy of Suriname van Marlinda (dochter van fam. Mijnders). De ene klas na de andere verschijnt ‘on stage' om een lied voor te dragen. Zo schattig al die kleine kinderen in mooie kleertjes die vol overgave hun stuk opvoeren. Het was een leuke avond!

Musiceren

Zaterdagochtend in de kerk repeteren we de muziek voor het kerstprogramma. Evelien met gitaar, Elseline met panfluit, Kevin (gemeentelid uit Amerika) met keyboard en mevrouw Mijnders coacht :-). Dit gaat goed en we hebben er plezier in!

's Avonds zingen we met een club teenagers van Marlinda d'r school, Christmas songs in een bejaardentehuis.

Zondagschool

Afgelopen zondag was het weer een drukte van belang in Powakka. Er waren wel 33 kinderen met de zondagschool! Na het Bijbelverhaal over de geboorte van Johannes en het zingen van verschillende kerstliederen, splitst de groep zich in tweeën. De vaste kern van kinderen die er elke zondag is, oefent de tekstverzen uit Lukas voor Kerst en de anderen kleuren een kleurplaat over het bijbelverhaal.

Ook dit werk doen we allebei met veel plezier!

Volgende week zijn we er weer. A bun? (Goed?) A regel (geregeld).Zo maken we hier de afspraken:-)!

Lydia

Ha Els

Cool om alles weer te lezen!! Telkens wanneer ik jullie verhaal lees doet me het weer een beetje denken aan onze tijd in GB. Maar hier praten ze tenminste 'gewoon' Nederlands!

Fijne tijd nog en ik lees jullie verhalen wel weer!!

veel liefs!

Siegfried

Dag Els en Eef,

Fantastisch die verhalen elke keer weer. Ik geniet er echt van. Hier jaagt iedereen inmiddels langs elkaar heen om zoveel en zo snel mogelijk alle kerstinkopen te doen...

Gelukkig hebben jullie het er goed naar jullie zin. Wel gaat het allemaal heel snel, het einde komt alweer bijna in zicht!

Liefs Sieger

Lisette en Jan-Kees

Hoi Eef,

Weer een tijdje geleden dat we hebben gereageerd, maar ons leven is redelijk hectisch met 3 kinderen kunnen we zeggen. Nu dan toch een berichtje. Leuk dat "A bun? A regel!" maar waar wij natuurlijk in geïnteresseerd zijn is "A bun A bezig" oftewel; goed bezig! Dat zijn meer titels waar wij op hopen. Wellicht dat je hier de volgende keer rekening mee kunt houden .... Verder is het goed om te lezen dat jullie nog steeds heel veel goed werk verrichten en het verschil maken voor de kinderen, hun moeders en alle andere mensen waar jullie je mee bezig houden. Erg mooi; daar zijn wij best van onder de indruk. Ga zo door!

Elslein 2

Ha Els, laat je die panfluit daar offe... neem je die mee? Zal best leuk klinken bij ons boven!

;)

Wilfrey

Elsol & Eef!

Ik denk nog steeds aan jullie hoor;) Supper mooi en bijzonder om alls te lezen! Geweldig dat daar alles zo anders is en jullie kunnen laten zien en bijdragen wat goed is en iets kunnen doorgeven!

Lfs,
Wilfrey