Elseline & Evelien in Suriname!

Op de helft..!

Jááá daar zijn ze..! De buurtkinderen begroeten ons enthousiast bij het hek van de Hoogestraat als we dinsdagochtend vroeg met de auto aankomen. Vandaag gaan we uit! Het is Srevidentie en Suriname viert haar 33 jarige onafhankelijkheid.

Hier en daar komen nog wat kinderen van de gemeente te voorschijn uit de huizen en proppen zich in de auto. Met een auto vol- 10 kids, 5 volwassenen, gitaar, keyboard, lessenaar en een stapel pannekoeken - vertrekken we naar Kraka. Daarnaast zijn er nog een auto en een bus vanuit Powakka op weg naar dezelfde bestemming.

Deze ochtend vieren we met elkaar dankdag. Na het zingen van het Surinaamse volkslied hebben we met elkaar een dankdienst. Het gaat over de drie vrienden van Daniel en hun vertrouwen, geloof en dankbaarheid in de Almachtige God. Ondanks het dreigende vuur lieten ze zich niet verleiden door de blinkende afgod van Nebukadnezar.

Aan het einde van de dienst komen alle kinderen van zowel Powakka als Paramaribo naar voren. Onder begeleiding van de gitaar zingen we het lied ‘Zoek eerste het koninkrijk van God' in canon. Hier hebben de kids vele zondagen tijdens de zondagschool voor geoefend- en dat was te horen!
Vervolgens eten we met elkaar en ván elkaar. Iedereen heeft iets meegebracht. Heerlijk al die verschillende gerechten. Ook genieten we van rode en gele cashewvruchten die we uit de bomen schudden. De bekende cashewnoot groeit aan de onderkant van deze vrucht.

Na het eten sprint iedereen in het ‘Blaka watra' (zwart water). Dat was een paar uur lang enorrumm genieten!

Rond 17.00 komen we weer veilig thuis na een stoffige en niet ongevaarlijke rit op de Afobakkaweg. 's Avonds sluiten we deze dag feestelijk af met een bak ijs die we samen verorberen in het park:-).

Tot slot

Zoals de titel zegtis het inmiddelsaftellen i.p.v. optellen met de weken voor we weer naar Holland gaan.. en dat voelt dubbel!

Agnieta

Oeehh wat gaat het allemaal snel he! Net als de tijd in jouw kamer Elselien ;) Blijft fijn om te lezen hoe jullie het naar je zin hebben! Super. Geniet maar veel nu het aftellen begint!

Janneke Boonzaaijer

Hoi!
Geweldig om al jullie verhalen te lezen, het wordt/is vast een onvergetelijke reis! Geniet ervan.
Groetjes,
Janneke

Martineke

Leuk om jullie verhalen steeds te volgen... Doe ze de groetjes van ons! En geniet van alle dingen.

Doruzzz

Lieve Els en Eef!

Geweldig om jullie verhalen te lezen! Mooi dat jullie zoveel kunnen doen, voor kinderen en ook voor oude mensen. Ik hoorde dat je ziek was Els! Wat ontzettend vervelend.. Ik hoop dat je ondanks je ziekzijn je daar nog kan vermaken, en dat je rust mag ervaren. In tegenslagen is het soms erg moeilijk om te vertrouwen dat God alles in de hand heeft, maar ook nu heeft Hij nog steeds alle macht, ook in Paramaribo!
Heel veel succes meiden, Els ik hoop dat je snel opknapt, en geniet van alle mensen om jullie heen!

Liefs Do