Elseline & Evelien in Suriname!

De aftrap..!

Met een tafel vol meegenomen kleurplaten en kaarten uit Holland, een bos bloemen van de fam. Mijnders, een plastic beker met bosbessenthee en een chocoladekoekje van de Aldi zitten we aan tafel. Vanuit ons appartement kijken we uit op een schoolplein. Tijdens de pauze zien we kinderen in schooluniform, spelen. Tussen ons in staat een hek met prikkeldraad, struiken met fel rode bloemen, een mangoboom en ons getraliede raam. Rechts onderin mijn laptopscherm zie ik de tijd: 14.07, m'n mobiel geeft aan dat het hier 9.00 geweest is.

Vanochtend om 8.00 kregen we al bezoek! Een Surinamer. O no.. allebei in versleten pyjama's zaten we net te ontbijten. Toch niet de huurbaas zeggen we tegen elkaar...en jawel hoor, het was ‘m. Relax, relax aardige man; we hebben gelijk het een en ander gehoord over Surinamers. En zowaar hebben we nog af kunnen dingen van de huurprijs.

De reis is goed verlopen, ondanks dat we teveel bagage hadden, het vliegtuig een uur vertraging had en we op Paramaribo airport hoorden dat we een stempel voor een maand kregen i.p.v. 2 maanden. De familie Mynders heeft ons letterlijk en figuurlijk warm onthaald en ons vervolgens via de linkerautobaan (de auto's rijden hier a.d. andere kant van de weg) naar ons appartement gebracht.

Vanochtend om 7.00 werden we gewekt door de krekels en fluitende vogels. Straks komt meneer Mynders ons ophalen om vervolgens wat zaken te regelen zoals het pinnen van Surinaamse dollars, het aanschaffen van een fiets (die we bij vertrek weer verkopen), een telefoonkaart en een zwembadpas. Verder hopen we kennis te maken met juf Lucy, zij is verantwoordelijk voor de bijles. De huurbaas heeft al honderduit verteld over de Surinaamse mentaliteit waarbij grondstoffen, zoals olie en goud, belangrijk zijn maar dat er vergeten wordt dat human recources de spil van alles vormen. Zonder de inzet en bewustwording van de Surinaamse bevolking, komt er niets van de grond. Hij vindt het werk wat wij gaan doen onder de zogenaamde ‘drop-out' kinderen (kinderen die dreigen hun diploma niet te halen- en dat zijn er veel) dan ook erg belangrijk. Want bij hen ligt de basis om de armoede die er is in Suriname te verminderen, aldus vriend huurbaas.

We hebben enorm zin de kinderen te gaan ontmoeten, muziek te gaan maken en ons te werpen in deze relaxte cultuur.

Dit was het voor nu. Vanavond hopen we bij de fam. Mynders te zijn.

Hartelijke groet en alle goeds,

Elseline en Evelien

Ps: Sorry voor de leuke, maar helaas verwijderde, reacties. We waren een beetje aan het klungelen met de site :)

Nadine

Ha meiden,

Kom net terug van kring, goed om van jullie te horen! Geniet van al het mooie, succes met installeren en aan de slag gaan en tot snel spreeks.

Take care en a Dieu!
Nadine

Timon

Goed om te horen dat jullie op weg zijn gegaan en veilig zijn aangekomen! Maak er wat moois van zou ik zeggen. ;-)

Groetjes!

Timon

Corien

Hey meiden,

Leuk om zo snel al iets van jullie te horen zeg en te weten dat jullie veilig aan zijn gekomen! Het klinkt allemaal super zeg! Heel leuk! :) Veel plezier/succes met het ontmoeten van de kids! Geniet er van! Ik zie uit naar jullie volgende 'verhaal':)

Lieve groet,
Corine

Gerieke

Ha Els en Eef!

Wat fijn dat jullie aangekomen zijn!
Erg leuk dat jullie een weblog bijhouden.

In welke tijdzone bevinden jullie je? Misschien maar een of twee uur verschil met mij;)

Veel zegen van God en succes in jullie werk!

Liefs Gerieke

Anton

Hey!
Dat klinkt wel wat anders dan 'morgen om 9.00 beginnen de volgende colleges', en eigenlijk ook wel een stukje beter! Geniet ervan!

Groetjes, Anton

Toos

Leuk, leuk, leuk! Veel succes & plezier!

Be blessed!

Liefs vanuit Nederland!

Jaco

Wat een goed bericht!
Erg fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Suriname.
Leuk om op de hoogte te blijven.

mooie uitdaging met de kinderen en jongeren daar.

Jaco en Arianne

Annelien

Super leuk om te lezen meiden!
Gelijk al jullie charme in de strijd gegooid voor de huurbaas...toe maar!
Die kinderen zullen absoluut blij zijn dat ze jullie krijgen!
Geniet ervan en heel veel zegen in alles wat jullie daar kunnen en mogen doen...

Ariene

wat leuk om jullie verhaal te lezen! Fijn dat alles goed is gegaan en dat jullie daar nu lekker op jullie plek zitten!
Geniet van alle mooie en leuke dingen daar,
ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen!
Liefs Ariene

Gertine

Hoihoi!
Wow, klinkt vet allemaal :) Ik zou zeggen: hou bij die weblog.
Veel plezier & maak je maar flink nuttig :P
Gods zegen,

Gertine

Daniëlle

Hé Evelien

Gisteren ben ik even bijgepraat door Anna-Jasmijn.. Gaaf hoor, een heel gezegende tijd toegewenst!

Liefs,
Daniëlle

Zuz

Hai Eef & Elseline!

Fijn om te weten dat jullie veilig zijn aangekomen!
Laat nu alles maar beginnen, of niet?
Veel succes met het opstarten van de werkzaamheden!

Lfs, Veer

Deborah Olieman

Wauw wat leuk om te lezen zeg!
Evelien mis je psychologie nog wel n beetje?;) Geniet ervan daar!
Liefs

Agnieta

Super om te horen dat jullie veilig aangekomen zijn! Veel succes en geniet van deze tijd!

liefs Agnieta

Windy

Ik geniet van jullie verhalen, geschreven tussen de mangobomen. (Pas op:er kunnen leguanen uitspringen! :-)
Wat knap dat jullie wat van de huurprijs hebben afgedongen, blijkbaar al snel de slag te pakken in het omgaan met Surinaamse huurbazen.
Willen jullie de hartelijke groeten doen aan Loes?

René Verheij

Hoi Evelien en Elseline,

Ik hoorde net via Jan Kramer, dat jullie in Suriname zitten.
Wat geweldig!!!

Ik spreek een zegen uit over het werk wat jullie daar onder die schoolkinderen gaan doe die drijgen tussen wal en schip terecht te komen.
Verwacht alles van Hem!

In Jezus verbonden,

René

Lisette en Jan-Kees

Hoi,

Goed om te horen dat jullie het goed maken daar in Suriname. Christiaan vraagt zich alleen af wanneer je weer komt logeren Eef en Marijn zou wel heel graag met je willen "peelen". Wat kunnen we zeggen tegen ze.

Groeten,

Jan-Kees en Lisette

heidi

Hoi Evelien,
Ik kreeg de link naar jullie weblog van René Verheij. Dus toch nog naar het buitenland! Wat leuk voor je! En gezellig samen. We wensen jullie God's zegen en wachten nu al op verdere berichten.

groetjes Heidi

Jorden

Heej, chillerssssssssssssssssss

genieten daar ckr. nou idd je 1,5 kilo weer terug verdient. flink pingelen daar o. laat je niet gek maken!!

tjau adiverdetsie

Je Brother

Jolanda

hey lieve (tante) Evelien en vriendin hoe is het mis je ons al??
groetjes Peter, Jolanda, Anne, Jasmijn en Fleur

Siegfried

Dag Dames,

Genieten jullie een beetje van wat jullie allemaal te zien/horen/doen krijgen? Of zijn jullie nog teveel bezig met het inburgingsproces?

Heel veel sterkte met alles en hou je taai.

Lfs Sieger

gerdien kuijt

Hee Evelien
erg leuk om te horen dat je in Suriname zit! Geniet ervan en al het beste gewenst. Hoop dat je er veel goeds mag doen en er veel van zult leren! Ik heb je verhaal met veel plezier gelezen en ik blijf je volgen.

groetjes Gerdien

Buzzer

Ej el,
Leuk je stem weer even gehoord te hebben met papagaaien en al :) Heb zin om even om t hoekj te kijken......kan zo ook een beetje..vergeet geen fotos te maken!!
Net luitjes weg gebracht...twas ontzettend gezellig...details hoor je nog een keertj :) Khoud m'n 'dagboekj' bij..... et toi???:)
Veel plezier samen en met de kindrn

Dikke kuz Buz

doruzz

Heej meiden!
Jullie weblog ziet er top uit, leuk om zo op de hoogte te blijven! Els, hoe smaken de mango's daar, beter als in Bissau?? :)
Heel veel succes daar, geniet ervan!
Gods zegen!

knuffel dorien

joanne

Hey Eef,

Leuk om te lezen en goed om te horen dat je zo enthousiast bent! Ik zou zeggen geniet van al het goede dat God je heeft gegeven!!

Liefs, Joanne

oom bob tante alied

leuk en interressant werk, zon en warmte, mooie en
leerzame tijd, al bijna weer een week en zoooveeeel
beleefd! tof jullie inzet!
Liefs en groeten!

oom Martin en tante adi

leuk om jullie belevenissen te lezen,wel een andere wereld .We wensen jullie veel succes en zegen op het werk.

Mattanja

Hey Evelien!

Leuk om te lezen en te zien wat je daar allemaal meemaakt! Is alles nog goed gekomen met het consultaat enzo?
Nog een hele leuke tijd daar!!!

groetjes

Reinier Eilander

Haaaaa Evelien! Ik ben trots op je als solamama! haha wat leuk om te zien die foto's en lezen wat je allemaal doet. Blijf schrijven en foto's plaatsen! I will follow you!

Groet vanuit de bilderbajes