Elseline & Evelien in Suriname!

Kraak, ritsel, flits, Boiiink, trrrrrrrrtt..

El, kijk! Een aap in de boom! Wauw, wat doet die midden in de stad? Boinkkkkk...!!! voor onze ogen valt vervolgens een leguaan uit de boom. Van een flinke hoogte is hij gevallen of gesprongen. De klap klinkt pijnlijk, maar hij loopt vrolijk verder. Een leuke voorstelling aan het begin van onze dag :).

Bijles

Inmiddels is er alweer een week voorbij! Waar blijft de tijd? Voor ons idee vliegt het hier sneller dan in Nederland... De kinderen zijn echt onvoorspelbaar: Soms zie je bijna geen kids en 'n andere keer komen ze allemaal ineens weer langs.

Workshop

Donderdagmorgen werden we om 8.00 gebeld of we over 2 uur konden komen helpen in de Soos van een bejaardentehuis. Elise (een Surinaams meisje dat we hier hebben ontmoet) zou een workshop ‘kerstkaarten maken' gaan geven. Dus op ons fietsje crossten we om 9.30 over de wegen van Paramaribo. In ‘Aziatha' aangekomen gaan we eerst even langs bij tante Mathilde, een lieve oude vrouw uit de gemeente. Helaas was zij die morgen niet thuis.

Om 10.00 begint de Soos en om 10.40 kregen de mensen hun eerste kaart voor zich om te gaan versieren.. Tot die tijd hebben de mensen netjes zitten wachten met wat kinderliedjes op de achtergrond. Wij moesten ondertussen materiaal klaarmaken/knippen. Lekker op z'n Surinaams ;-). Het was een gezellige morgen en we hebben genoten van de oude mensen en zij van ons:-D!

Dankdag

Komende dinsdag is het hier zowel dankdag als onafhankelijkheidsdag. Er is dan een dankdienst en we gaan op die dag met de twee gemeentes (Paramaribo en Powakka) wat leuks doen. Ergens rond paal 47 op de Afobakkaweg is een recreatiegebied waar we o.a. kunnen zwemmen.

Deze weg is op het moment nogal in opspraak door de extreme droogte. De weg is behoorlijk gevaarlijk aangezien wolken stof van bauxiet op waaien bij al het verkeer. Over deze weg rijden we elke zondag naar Powakka. Hopelijk valt er binnenkort een flinke plensbui.

Hangmat ;)

Sinds een week hebben we een hangmat in huis. Die dingen kun je hier voor een prikkie halen. Hij is zo groot dat we er ongeveer met zn 2-en in kunnen! Als het wat afgekoeld is hangen we nu heerlijk te chillen.

Foetsie..!

Terwijl ik bezig ben met het schrijven van deze weblog zie ik een kennis van onze huisbaas langs het raam lopen met een doos. Héda's toch onze tafel? Hmmm... blijkbaar heeft hij niet door dat hij nu mango's in onze buitentafel aan het verzamelen is. Nou ja, we maken wel weer een nieuwe...

Bertine

Kerstkaarten; palmbomen met een tropische zon??
Het klinkt allemaal te relaxed, wij glijden hier over straat. Bevroren fiets; remmen, slot :) dus totaal geen opwaaiend bauxiet o.i.d.:)
Genieten jullie maar heerlijk in de hangmat.
groetjes vanuit Holland

Siegfried

Fantastische Els, en die kaart ook. Super bedankt.
Wat is de schepping toch weer schitterend: Afgelopen zondag zaten we in 10cm sneeuw, waardoor het nu nog wit en de lucht klaarhelder is.
Genieten jullie nog maar van die heerlijke zon. Misschien dat de plensbbijen die wij vorige week hebben gehad jullie kant op komen, met krantenlopen hou ik er niet zo van namelijk...

Dames het ga jullie goed!

Lisette en Jan-Kees

Ja, ja, lekker chillen in een hangmat. Dat is wel een hele pijnlijke boodschap voor hardwerkende "thuisblijvers" die ook nog door een huilende baby uit hun slaap gehouden worden...

Tante Adi en oom Martin

Wij hopen dat jullie het tweede gedeelte van het verblijf net zo zullen genieten als van de eerste helft
Evelien bedankt voor je kaartje, oom Martin gaat snel vooruit.
Groejes uit Ochten