Elseline & Evelien in Suriname!

“Die dames zijn er..!”

Zo verwelkomt Dille van 3 jr ons als we met onze fiets door het hek in de Hoogestraat sturen. De jongens van Loes vinden het geweldig onze fietsen door het nauwe gangpad te sturen en vervolgens op slot te zetten.

Bijles

De afgelopen week was het rustiger dan normaal op de bijles waardoor er genoeg ruimte was voor individuele begeleiding van kinderen. Sommige kinderen zijn wat minder begaafd en anderen worden erg druk als ze met meerdere kinderen in één ruimte werken. Juist met hen is het relaxed om even apart te gaan zitten.

Kerstvoorbereidingen

Op het moment zijn de voorbereidingen voor de Kerstviering in volle gang. Afgelopen vrijdag hebben we samen met de kinderen wat kerstliedjes naar boven gehaald. Al zittend in een kringetje op de grond werd er enthousiast meegezongen met de gitaar. Komende zondag gaan we ons eerste adventverhaal vertellen op de zondagschool.

De vrijdagmiddag

Vrijdagsmiddags doen we altijd wat leuks met de kids zoals knutselen, muziek maken en spelletjes. Zo ook afgelopen vrijdag. Na een leuke creatieve middag was het wel jammer te merken dat er toch weer een kind was dat stiekem materiaal mee wilde nemen.

‘In de Ruimte'

Zaterdagochtend zijn we naar de stichting ‘In de Ruimte' geweest. Dit is een tehuis dat opvang biedt aan mensen met een lichamelijke beperking. We troffen het, want toen we aankwamen was het feest: de slingers hingen op, alle mensen zaten buiten op het balkon, er werd gezongen en een enorme taart werd aangesneden. We hebben een rondleiding gehad door het tehuis en aangespoord om vooral mensen warm te maken om hier te gaan werken..!

Anekdote

Tenslotte nog een leuke anekdote ;-). Aangezien veel mannen hier zo vrijpostig zijn, negeren we op straat vrijwel elke man. Dat dit niet altijd terecht is bleek laatst toen we in de stad waren. Wel drie keer hebben we mannen keihard genegeerd terwijl ze ons serieus iets te zeggen hadden. Mevrouw, mevrouw, mevrouwwww u moet uw tas bij de balie afgeven, of: u moet uw fiets híer parkeren... oww... sorry ;)

Super bedankt voor alle leuke kaarten en brieven! Dat doet ons goed! Naast vlaggetjes en lampionnen die zijn blijven hangen van vorige week, hangt de kamer gezellig vol met post en kleurplaten uit Holland.

Hartelijke groeten van ons!

Rianne

Heej meiden, leuk om weer van jullie te lezen! Ow ow die mannen....;)
Geniet van jullie tijd, het vliegt of niet? Gods zegen!
liefs Rianne

hey tante evelien
hoe gaat het met jullie????
met ons gaat het gelukkig goed :-)
nog gefeliciteert met je verjaardag:P
groetjes je nichtjes

lekker weer in Suriname :P

anne, jasmijn en fleur

hey tante wij zijn ziek en daarom kunnen wij op dit moment een berichtje zetten :-)

Elise

Hoihoi!

Wat klint het allemaal gezellig :)!!! Echt leuk al die verhalen! Interessant zeker om daar allerlei projecten te bezoeken? en jammer he dat ze je altijd als 'nederlanders/blanken' blijven zien?

Ik heb hier net een gezellige bijbelkringweekend achter de rug - maar heb wel mega zin in vakantie...

Geef die kids nog maar een extra knuffel van mij en geniet van alles he! Gods zegen verder,

x Elise

Snowboarder

Jowwww Elsollllllllll en Eef,

ik zie dat jullie je vermaken!! toppie hoor. kom je niet overwerkt thuis? met je half 6 opstaan en zo!! neem je rust. ;-) hahah ikke wel hoor. tijjjjjjjjdd zat, maar wel saai, vooral de weekenden zijn errug rustig!!

joww

Els II

Haaaaa, lekker met je neus in de lucht voorbij iemand lopen die je iets aardigs of nuttigs wil zeggen. Zoals op de amsterdamsestraatweg, maar dan in het kwadraat?
En nu al kerst? Ook in de winkels, of alleen bij jullie en de kinders? Daag!

Timon

Huize In de Ruimte, wat leuk! Jenny Muller is ooit lang geleden uitgezonden door onze kerk, die toen nog 'In de Ruimte' heette. ;-)

Groetjes!

Timon

Wilfrey

Elssie en Evelien..!!

Wauw wat klinkt het allemaal gaaf al die verhalen! En zó leerzaam en gezellig allemaal! Wat leuk dat jullie zoveel leuke dingen met die kinderen doen, en ook vooral die kerstvoorbereidingen, echt onwijs mooi! Maken jullie ook nog enge dingen mee in die ongerepte natuur?;) The two dutch girls adventuring! Hier in Holland (Wageningen) alles supper goed, ben al bezig met zomerreisvoorbereidingen;)

Nog heel veel plezier, succes en zegen toegewenst!

Groetjes!!
Wilfrey

fleur

hoi gaat het goed

Anton

Hey Elseline & Evelien! Het klinkt erg goed (vooral die taart!) Ik heb van de week een keertje met Soerinaamse stoedenten gewerkt, en dat was erg grappig joh, wat een mooi taaltje. Geniet er maar van!
Groetjes,
Anton